Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Ann-Marie Tångring - 10 juni 2018 21:42

Just nu händer det inte så mycket här i skogen. Vi väntar på att få gropen, (som måste vara 2 meter djup) grävd. Då kan vi ringa efter nån kommunmänniska som ska kolla kvalitén på jorden. Det avgör hur mycket grus man behöver lägga infiltrationen på. Gropen kommer iallafall att grävas av en snäll granne till veckan.
Vi har iofs fått lite gjort i helgen. Vi har satt upp den huggna timmerpanelen i inglasningen och målade den. Vi valde verkligen rätt dag att göra detta, det kändes som om det var sommarens hittills varmaste dag och i en inglasning blir det snabbt väääldigt varmt. Men nu är det gjort iallafall. Men det är fortfarande än del fix innan det blir färdigt.
Tyvärr så har min rygg/höft börjat att krångla, jag har haft ont ett bra tag nu, men det har känts bättre och bättre med stretching, men du är den bedrövlig. Gör så ont ibland så jag nästan börjar böla. Jag brukar kunna härda ut, men nu känns det riktigt jobbigt och det är definitivt inte läge för detta nu. Det MÅSTE gå över!!!
Har iallafall haft besök i helgen av Hanna och Stefans dotter Thelma. Roligt att de hälsar på, riktigt roligt ?
Fick till en lite fisketur ikväll också, vi har ju haft ett fantastiskt väder i helgen och ikväll har det varit underbart.
Nu tar vi nya tag inför nästa vecka. ??

Timmerpanel i inglasningen. Men än fattas tak mm.

Besök av töserna. (Jag smygtagit bilden ?)

Grillmästarn vid uteköket

Kvällsfiske. Vi fick t.om fisk. En rätt redig regnbåge. Den tar vi till middag imorrn ?

Presentation


Kvinna 49 år två barn (utflugna), en man, en hund (snart två). 3 "bonusbarn".

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards