Alla inlägg den 28 juli 2018

Av Ann-Marie Tångring - 28 juli 2018 18:44

Sen vi köpte vår pool så har vi köpt på det ena och det andra till den. Det ska vara ph-värdesmätare och + & - tabletter beroende på vilket ph-värde det är. Det har varit inköp av bakteriedödande tabletter, när vi sen upptäckte att det nog är helt vanligt klor som är de bästa, så blev det nån sorts behållare som flyter omkring i poolen med en klortablett i sig. Sen är det håvar för att ta upp skräp som hamnar där mm. Tills vi hittade denna fantastiska makapär

Denna kopplar men in på utsuget i poolen och den suger åt sig allt skräp som hamnar där. Helt fantastisk pryl, bara 159 kr på Biltema.
Poolen blir skräpfri bara på nån minut, så nu slipper vi gå omkring med håven. Kan varmt rekommendera denna. Fast ni rutinerade poolägare har väl säkert denna redan.
Poolen är iallafall helt klar och fin nu när vi kör med klortabletter och dessutom har vi kört med lite algdräpare, då vi tyckte det blev lite halt på botten. Men nu är det också borta. Kemikalierna hjälper ?

Såå hur går det med bygget då? Jodå det går framåt. Har hållit på med fasaden på gavlarna och det tar sin lilla tid med urkapningar och gerningar. Stefan gör ett fantastiskt jobb där med att räkna ut vinklar hit och dit, nåt som jag aldrig hade fixat kan jag säga.
Men gavlarna är nästan färdiga bara lite längst upp kvar att göra. Vi håller på ca 7-8 timmar/dag, men allt tar sin tid.

De hotar ju med regn imorrn så det blev till att bära in all isolering samt golvskivor under tak. Det fick bli mitt mission, mycket blev det och tungt var det, men det är rätt skönt med lite redigt kroppsarbete där man får svettas ordentligt, det tycker iallafall jag, man känner sig nöjd när man väl dimper ner i soffan efter en dusch på kvällskvisten.

Sen avslutningsvis skulle jag vilja ha en liten tävling, har iofs inget pris förutom äran. Det jag undrar är om nån vet vad detta är och vad det används till. Jag hade iallafall ingen aning om att denna pryl ens fanns innan detta bygge började ...... ??

Ha en bra kväll alla ?

Presentation


Kvinna 49 år två barn (utflugna), en man, en hund (snart två). 3 "bonusbarn".

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards